לחם זו לא מילה גסה

מאז שאני זוכרת את עצמי, לחם היה סוג של מילה גסה. משהו הממוקם אי שם בטווח שבין אוכל מנחם/ מפנק לבין אוכל שעדיף להמנע ממנו.

היום הדברים קצת שונים והכללה הזו כבר לא רלוונטית. אצלי, באופן אישי, את השינוי התודעתי עשתה אולגה רז עם דיאטת הלחם המפורסמת שלה- לא היתה מופתעת ממני כשזה פורסם!

אז היום כבר כולם יודעים שקמח לבן הוא הבעייתי העיקרי, אבל מגוון הלחמים והמאפים בעלי ערך "בריאותי" יותר הולך וגודל בקצב מסחרר ופשוט צריך לדעת מה לבחור.

אז באופן כללי (כי אני בטח לא מחדש כאן כלום לאף אחד) תמיד עדיף לבחור לחם המכיל כמות גדולה (שלא לומר 100%) של קמחים מלאים, סיבים ושות'.

אבל.. שני סוגי לחמים שיצאו לאחרונה לגמרי העלו את התחום הזה שלב!

הראשון- ברמן אקטיב!

download

לחם מ- 100% קמח חיטה מלא בתוספת סיבים תזונתיים פרה- ביוטיים. כן כן, מה ששמעתם! אותם סיבים המוכרים לרובנו היטב ממוצרים ייעודיים (כדוגמת אקטימל של דנונה) נכנסים עכשיו גם ללחם. גאוני, לא?

הלחם עצמו עשוי כאמור מ- 100% קמח חיטה מלא ומכיל כ- 3 גרם סיבים תזונתיים פרה ביוטיים ב-100 גרם. סך הכל, כמות הסיבים התזונתיים בו היא 11.4 גרם סיבים ב- 100 גרם (שזה בערך 3 פרוסות). אין בו תוספת סוכר, אין בו שומן טראנס והוא נושא את "תו אייל" של האגודה הישראלית לסוכרת.

אין עליו גרעינים, כך שאפילו הקטן שלי, שלא מוכן בשום אופן לאכול "לחם עם גרעינים" אהב אותו.

אנחנו אימצנו- מחכה לגרסת הלחם הקל..

השני- לחם קל ללא גלוטן, עם גרעיני צ'יה של "בר אל"!

download (5)

המנעות מגלוטן היא כבר מזמן לא נחלתם של חולי צליאק בלבד, ואפילו לא רק של עושי דיאטת ה"ללא גלוטן". המון ממכריי (ואני בתוכם) מעדיפים לצרוך תזונה נטולת גלוטן. מעבר למחיר הגבוה של המוצרים, הבעיה היא (לפחות שלי) שהמוצרים ללא גלוטן, בייחוד המאפים, מכילים המון קלוריות, וזה מבאס..

ועכשיו- ככה פתאום השיקה "בר אל" לחם קל ללא גלוטן! הלחם מכיל כ- 155 קלוריות ל- 100 גרם, אין בו תוספת סוכר, שומן טראנס, כולסטרול, לקטוז וקזאין. הוא עשיר באומגה 3 ומכיל גרעיני צ'יה, הנחשבים למזון על -superfood (אולי אכתוב על זה בהמשך). הם עשירים בנוגדי חמצון, אומגה 3, חלבון, סידן, סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים.

והטעם? מעולה! הלחם אוורירי ורך ומאוד מאוד טעים. הפרוסות אמנם קטנות והמחיר, כמו רוב המוצרים ללא גלוטן, לא מאוד זול (21-23 ש"ח ל- 500 גרם), אבל זה מוצלח ביותר!

אז אתם לא חייבים להמנע לגמרי מלחם, פשוט בחרו את הלחם הטוב..

בתאבון 🙂

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s