קצת יותר בריא..

אחד הדברים שאני הכי מאמינה בהם זה ששינויים גדולים עושים בצעדים קטנים!

כל הנושא של המודעות לתזונה בריאה יותר הולך וצובר פופולאריות ואני שמחה על כך מאוד, אבל גם שומעת מסביבי המון אנשים שאומרים לי כל הזמן "כן. בסדר. אני יודע שצריך, אבל אני לא יכול..". לכם יקיריי אני רוצה להגיד שלא חייבים להפוך בין רגע לדגל הבריאות וזה בסדר..

רוצים להתחיל את התהליך ולשפר את טיב מוצרי המזון שנכנס אליכם לגוף? תתחילו בקטן. אל תגרעו ממה שאתם אוכלים היום (טוב, אולי תנסו להוריד מטוגנים ובצקים מלאי שומן כמו בורקסים), אבל העיקרון הוא פשוט לבחור את אותם מוצרים, רק קצת יותר בריאים.

רשתות השיווק מציעות מגוון עצום של מוצרים מאותו סוג וכדאי לכם להקדיש דקה כדי לבחור את הבריא יותר מבין כולם (האמינו לי- זה לוקח דקה ואחר כך כבר לא תצטרכו לחפש עוד). רוצים דוגמאות לדברים שאני החלפתי אצלנו בבית? בבקשה:

לחם:

החליפו את הלחם מהקמח הלבן בלחם מקמח מלא או בלחם מקמח דגנים. אני באופן אישי אוכלת רק לחם קל וגם כאן גיליתי שכמעט כל הלחמים בסופר מכילים את הרכיב הנוראי "E" על צורותיו השונות. הלחם היחיד שאני מצאתי שלא מכיל את ה-E הוא לחם השאור הקל האורגני של הרדוף!

download (28)

תתפלאו אבל המחיר זהה לשאר הלחמים הקלים, הוא טעים ומשביע והכי חשוב- בריא יותר ובלי חומרים נוספים שממש אין בהם צורך.

בא לכם פיתות? לכו על הפיתות ללא גלוטן של "בר אל"!

download (29)

הן גם טעימות ורכות (שומרים אותן בהקפאה, מפשירים בטמפרטורת החדר ומחחממים טיפונת בטוסטר אובן) והכי חשוב- אין בהן גלוטן, סוכר, שומן טראנס, כולסטרול, לקטוז, קזאין או מרכיבים מן החי.

סוכר:

גם כאן עדיף כמובן לצרוך כמה שפחות (או לא בכלל) ואם כבר להמתיק- אז עדיף להמתיק עם דבש או סילאן. אם אתם בוחרים בסילאן, שימו לב שמדובר בסילאן שהוא 100% מתמרים (רוב הסילאנים שנמכרים מכילים אחוז קטן יחסית של תמרים והשאר סוכר!). אני משתמשת בסילאן טבעי של "תמר כנרת" שעשוי 100% מתמרים!

download (30)

צריכים סוכר? לכו על סוכר קוקוס למשל (כמו סוכר הקוקוס האורגני של "תבואות").

download (31)

לסוכר הקוקוס יש הרבה יתרונות בריאותיים: הוא בעל ערך גליקמי נמוך ועשיר במינרלים רבים כמו אשלגן, מגנזיום, ברזל, בורון, אבץ, גופרית ונחושת וכן בחומצות אמינו, ויטמין C וויטמינים נוספים מקבוצה B.

דגני בוקר:

גם כאן נסו להעדיף את הברנפלקסים ללא סוכר. ואם אתם ממש לא מתחברים וחייבים משהו מתוק יותר, לכו על הפיטנס החדש מופחת הסוכר של נסטלה!

download (32)

הטעם זהה כמעט לפיטנס הרגיל שאתם מכירים, אבל הוא מכיל 31% פחות סוכר (שבמצבר זה הרבה..)

נשנושים:

זה החלק היותר בעייתי, אבל כחובבת נשנושים מושבעת (ואם אתם לא- כיף לכם), אני מנסה לנשנש פירות ואגוזים למיניהם על פני עוגות ועוגיות. לשמחתי בזמן האחרון יוצאים עוד ועוד אריזות אישיות קטנות ומדודות של נשנושים שלגמרי עוזרים לשלוט על הכמויות. עומר ואני אהבנו מאוד את סדרת הנשנושים המדודים של אסם שכוללת סדרת מיני לחמית וסדרת מיני פריכונים בטעמים שונים.

download (33)

שנינו מאוד אוהבים את המוצרים האלו גם ככה וכשהם מדודים, אישיים ואפשר לקחת אותם בתיק- הם לגמרי הופכים להיות מועדפים.

שתו תה:

כן, גם בקיץ. גם ככה המזגנים מקפיאים ועדיף לשתות תה על עוד כוס קפה. החליטות החדשות של "סרמוני" בטעמי מנטה, לימונענע וקמומיל מצויינות ויש להן טעם עדין שמתאים במיוחד לתקופה החמה.

download (34)

חוץ מזה שאתם יכולים להכין בקבוק או קנקן ולשמור במקרר, ככה גם יהיה לכם תה קר ומרענן..

הוסיפו זרעי צ'יה:

זרעי הצ'יה עשירים ברכיבים תזונתיים כמו אומגה 3, ויטמינים, מינרלים, סיבים תזונתיים ועוד. שלבו אותם בכל דבר שבא לכם, מיוגורט וסלטים ועד דייסות ושייקים. אני משתמשת בזרעי הצ'יה האורגניים של תבואות אבל יש המון סוגים – לבחירתכם.

download (35)

ככה תזכו מן ההפקר בעוד קצת בריאות בלי לפגום בכלום.

נכון שעכשיו המעבר לחיים בריאים יותר נראה כבר קל יותר?

בהצלחה!

 

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s