שינוי גדול עושים בצעדים קטנים…

אני לא מאמינה בשינוי כל סדרי העולם בבת אחת. ובכלל- אני מאמינה ששינויים גדולים נעשים בצעדים קטנים. זה נכון לגבי כל דבר בחיים וזה נכון במיוחד בכל מה שקשור לשינויים בהרגלי התזונה שלנו.

יש אינסוף כתבות, מחקרים ומאמרים על כל נושא שרק תרצו בענייני תזונה ולכל נושא כזה תמצאו 900 דעות בעד ו-900 דעות נגד. מה עושים? מפעילים שיקול דעת (לא צריך להיות גאון גדול כדי להבין שמטוגן למשל, זה זוועה לגוף) ולאט לאט, צעד אחרי צעד מחליפים כל פעם משהו.

ככה אני עושה בבית כבר שנים והיום לא מטגנים (ולא אוכלים מטוגן) אצלנו בבית, אין בורקסים/ ג'חנונים/ מלוואחים ודומיהם, לא שותים שתיה ממותקת ונמנעים ככל האפשר ממזונות מתועשים, בייחוד מאלה הכוללים את כל ה-E למיניהם (אפילו עומר כבר בודק בסופר את רשימת המרכיבים). ולא- אני רחוקה מלהיות מודל חיקוי בריאותי (ובטח שלא דיאטטי), אבל כמו שכתבתי בפתיחה- אני מאמינה בלבחור את "הדלק" שנכנס לגוף. אחת הדוגמאות לדברים קטנים שאימצנו לאחרונה (אגב, שום דבר לא בכפייה וכל אחד כאן בוחר מרצונו החופשי), היא השינוי בארוחת הקורנפלקס בבוקר:

גם עומר וגם אני אוהבים לאכול קורנפלקס בבוקר. ניסיתי כמה פעמים להחליף את זה בפרוסה עם גבינה או בכל מיני דברים אחרים, אבל זה לא ממש עבד. קורנפלקס הכי טוב לי. אז מתוך המקום הזה החלטתי לבחור את האופציה הבריאה ביותר: לעומר החלפנו את כל מיני הדגנים מפוצצי הסוכר (סטייל כריות) ומצאנו את הסיני מיני, שזה הכי בריא מבין המתוקים (כי הוא לא ממש מתלהב מהקורנפלקסים הרגילים). לעצמי החלפתי את הברנפלקס בגרנולה. רוב הזמן אני מכינה אותה לבד בבית (פחות מ-10 דקות הכנה) וכך שולטת במה שיש בפנים. אבל אם אתם לא בעניין של להכין לבד (מתכון בהמשך), תוכלו לקנות לכם אחת, כמו למשל זו של חברת 'תומר' מסדרת המוזלי "Vitalia".

download

היא אמנם מתוקה (קצת מידי לטעמי), אבל מכילה שיבולת שועל, פירות מיובשים ואגוזים, ולכן גם משביעה לאורך זמן. אני אוכלת אותה עם חלב סויה (כי את החלב הרגיל מזמן החלפנו) וזה לגמרי מזין עד ארוחת הצהריים.

הנה המתכון שלי:

31/2 כוסות (500 גרם) שיבולת שועל, רצוי עבה

1/4 כוס שמן זית

כף סילאן

תוספות כאוות נפשכם- אני שמה חמוציות מיובשות, אגוזים ושקדים (מה שיש בבית באותו רגע).

זהו! מערבבים הכל בקערה, משטחים על נייר אפייה בתבנית שטוחה (אני משתמשת בזו של התנור). מכניסים לתנור על חום של 160 מעלות, משהו כמו 10-15 דקות (תלוי במידת העשיה שאתם אוהבים). מוציאים. מצננים לחלוטין ומעבירים לקופסא!

IMG_6673

כמה פשוט ככה טעים ובריא.

 

 

 

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s