שנת לימודים קצת יותר בריאה

מוצרים לארוחת הבוקר לפני בית הספר ובמהלכו- עם טוויסט קצת יותר בריא!

מודעות פרסומת

שנת הלימודים נפתחה וזו הזדמנות מצוינת לנסות ולסגל הרגלים קטנים ובריאים יותר- לכם ולילדים.

ארוחות העשר של בית הספר הן קצת טריקיות- מצד אחד צריך להתחשב בפן הלוגיסטי, כלומר- להתבסס בעיקר על דברים יבשים, שלא מלכלכים ואם הילדים שלכם היגייניים כמו שלי, אז גם חשוב שלא יהיה להם ריח, שלא ימעכו, יגירו נוזלים, או כל מיני תופעות נוספות.

מצד שני, פרט לארוחה שהם אוכלים לפני שהם יוצאים לבית הספר (בהנחה שהם אוכלים משהו), הארוחה הזו היא אחת מהארוחות החשובות ביום וצריכה לספק להם אנרגיה ותחושת שובע עד שיגיעו הביתה בשעות הצהריים ולכן, צריכה גם להיות מזינה וגם טעימה.

האמינו לי- האתגר הזה לא פשוט, בטח לא אחרי שממצים את כל האפשרויות הרלוונטיות וכבר אין שום רעיון יצירתי שעונה על כל הדרישות. ולכן, את הגיוון אני מנסה לעשות בבחירת החומרים עצמם (לחמים, ממרחים, משהו מתוק). זה מאפשר לי גם לגוון לפעמים ובעיקר, לנסות ולהבריא את הארוחה הזו (אגב- אני מדברת אמנם על ילדים בבית הספר, אבל זה לגמרי רלוונטי גם להורים שחזרו סוף סוף אל שגרת העבודה). הנה כמה מהמוצרים שאיתם אנחנו התחלנו את השנה:

בבוקר

את הבוקר שלנו אנחנו מתחילים עם קורנפלקס וחלב. אחרי המון ניסיונות, זה מה שהתגלה כהכי קל על הבוקר, הכי נוח והכי משביע. אני אוכלת שיבולת שועל עם חלב סויה והוא בד"כ סיני מיני עם חלב ללא לקטוז.

לאחרונה השיקה מחלבות רמת הגולן חלב סויה תחת המותג 'חלב הרים טהור', שמשווק באריזה קטנה יותר, של 750 מ"ל (מעולה למי שלוקח למשרד ולא רוצה שיתקלקל). בסדרה יש חלב ושוקו נטולי לקטוז וגם משקה סויה מועשר ומשקה סויה במתיקות מופחתת, שעדיף בעיניי. הטעם טעים, אין טעמי לוואי והמחיר הוא בין 8-10 ש"ח, שזה לגמרי משתלם ביחס למוצרים המקבילים.

download (2)

בקטגוריית הקורנפלקס, שהיא הקטגוריה הכי בעייתית אצלנו, כי אני לא מעודדת מתוק על הבוקר והוא לא ממש אוהב את ה"רגילים", השיק לאחרונה המותג האמריקאי 'Natural's Path Food', את "קואלה קריספ"- דגני בוקר נטולי גלוטן, שמבוססים על אורז חום מלא ואורגני, בטעם שוקולד.

דגני בוקר קוואלה אורגניים

הם ממותקים במיץ קנה סוכר מאודה, מולסה אורגנית בשילוב מיצוי סובין אורז אורגני, מלח ים וקקאו. והטעם? מעולה! אפילו אני, שמאוד לא אוהבת דגנים מתוקים, אהבתי אותם מאוד. פצפוצי האורז קריספיים, אווריריים ורכים, הקקאו לא משתלט על הטעם, אבל מעשיר אותו, זה לא מתוק והכי חשוב- בריא. בינגו!!

ועוד רגע, לפני שיוצאים מהבית! מאז שעומר קטן (וכבר כתבתי על זה לא פעם), אני מציידת אותו במולטי-ויטמין. לפעמים זה אקטימל, אבל ברוב המקרים זה אחד מסוכריות הג'לי הייעודיות. סוכריות הג'ל מולטי-ויטמין החדשות של 'הדס' למשל, הן בטעם תות והטכנולוגיה בה הן מיוצרות משמרת את איכות הויטמינים, בלי לפגום בטעם או במרקם של הסוכריות. ממליצה לכם לאמץ את זה כהרגל.

מולטיויטמין גל סוכריות בטעם תות של הדס לילדים. קרדיט תמונות יחסי ציבור.jpg - 2

בבית הספר

על הסנדוויצ'ים עצמם, אולי ארחיב בהזדמנות אחרת. כאן אני רוצה דווקא לגעת במה שליד הכריך. אני תמיד מוסיפה לעומר משהו קטן ומתוק ליד, גם כקינוח וגם כדי להעלות את רמת הסוכר. אני כמובן מקפידה על משהו קטן ורצוי, בריא או עם ערכים תזונתיים. לפעמים אני אופה (משתדלת) עוגיות גרנולה, או עוגיות שוקולד צ'יפס שהוא אוהב ושמה לו אותן ולפעמים, מצרפת לו חטיף אנרגיה.

בימים שהוא נשאר עד מאוחר, אני שמה לו חטיף חלבון. בהתחלה הוא קצת התקשה להתרגל לטעם, כי בכל זאת לחטיפי חלבון יש טעם מרוכז, אבל אחרי שהוא ראה שאני צורכת אותם לפני אימון על בסיס קבוע וניסה כמה פעמים, מצאנו 2 סוגים שהוא אוהב: חטיפי החלבון 'All In' של המותג Life מבית סופר פארם וחטיפי החלבון PureFit של חברת 'מרשל'.

החטיפים של לייף מכילים כ-35% חלבון ופחות מ-2 גרם סוכר לחטיף (שזה נמוך מאוד יחסית) ויש אותם בטעם קרמל בוטנים, דאבל שוקולד וקרם עוגיות.

download

החטיפים של מרשל מכילים 18 גרם חלבון ומבוססים על חלבון סויה לא מהונד גנטית. הם לא מכילים חלב או מרכיבים מהחי ויש מגוון רחב של טעמים- בראוניז שוקולד, חמאת בוטנים, שקדים, חמאת בוטנים עם שבבי שוקולד מריר, טופי עם חמאת בוטנים, גרנולה ושקדים עם פירות יער מיובשים.

סדרת חטיפי בריאות PUREFIT במגוון טעמים

דגש קטן לגבי חטיפי חלבון: חטיפי חלבון מכילים כמות גדולה של חלבונים, שחיוניים מאוד לגוף ובדרך כלל צורכים אותם ספורטאים או מתאמנים לפני אימון עצים. יש בהם לא מעט קלוריות והם ממש משמשים כארוחה בפני עצמה. לכן, אם אתם רוצים לאמץ את זה עבור הילדים- קחו את זה בחשבון ותנו להם את זה במידה ובהתאם ללוח הזמנים שלהם. חוץ מזה, שהמחיר שלהם לא ממש זול (בין 12-20 ש"ח ליחידה).

ואי אפשר לסיים, בלי לדבר על השתייה. חשוב חשוב חשוב לשלוח עם הילדים בקבוק שתייה לבית הספר, כי למרות שיש קולרים, בקבוק שנמצא על השולחן לנצח יגרום להם לשתות יותר!

עם זאת, אני יודעת שכאן התמזל מזלי וגם עומר שותה אך ורק מים. אם הילדים שלכם פחות בעניין, העדיפו לתת להם מים ממותקים ולא מיץ, כמו למשל המים בטעם ענבים של Wellness מבית לייף של סופר פארם.

download (1)

לסיכום- שתפו אותם בחשיבות של השמירה על הבריאות ושנו את הדברים לאט לאט. אמינו לי, שברוב המקרים הם אפילו לא ירגישו ששיניתם משהו וכולם מרוויחים 🙂

שנת לימודים פרייה ומוצלחת!

 

 

 

 

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s