קצת יותר בריא

אם אתם שואלים אותי אני חושבת שהשינוי והמעבר לאורח חיים בריא צריך להיות הדרגתי. כל מי שניסה לעשות שינוי בצורה דרסטי (בכל תחום שהוא) בטח כבר הבין שזה אולי יעיל בטווח המיידי, אבל ממש לא בטווח הארוך.

שינוי לתמיד הוא כזה שמחלחל לאט. שלא גורם "טראומה" לגוף ובטח שלא לנפש. מהסיבה הזו אני משתדלת "להבריא" מוצרי מזון שאוהבים כאן בבית. לא לוותר עליהם לחלוטין, אבל בהחלט להעדיף אותם בריאים יותר. הנה כמה המלצות לכמה כאלו:

מונבטים – לחמי בריאות מהצומח!

IMG_E3924

מוצר חדשני שהוא לגמרי בגדר סטארט אפ. סדרה של מעין לחמים שעשויים משילובים של קינואה, כוסמת, קטניות, דגנים ללא גלוטן, ירקות ופירות (סה"כ 15 טעמים). כל חומרי הגלם הם צמחיים אורגניים ועברו תהליכי הנבטה (הזרעים). סדרת הלחמים היא גם תוצרת ישראלית, ופותחה על ידי בעז אוליברו שחיפש תחליף ללחם ללא גלוטן, בגלל מחלת מעיים (קוליטיס) שממנה סבל.

המונבטים מיוצרים בעבודת יד, כאשר תהליך הייצור כולל השריה או הנבטה של חומרי הגלם (קטניות, כוסמת, קינואה, דוחן) במים מטוהרים (בהליך של אוסמוזה הפוכה ושימוש בנורת UV לשמירה על סטריליות המוצר); טחינה עדינה של חומרי הגלם וערבובם לפי השילובים השונים של מתכוני המוצרים; ואפייה קצרה בתנור (בתבניות עגולות המעצבות את המוצר) בחום נמוך לשם התמצקות ושמירה על סטריליות המוצר. לאחר מכן המוצרים מוכנסים למקפיא, וכך הם גם נמכרים.

בכל אריזה יש 4 יחידות עגולות, גדולות יחסית, שמגיעות בתוך שקית עם פס לסגירה חוזרת. שומרים אותם במקפיא ומחממים אותם במצנם (2 קפיצות), או בטוסטר. ההמלצה היא למרוח עליהם משהו…

ומה עם הטעם? שונה. אני חייבת לציין. אני טעמתי את המונבטים מקינואה, כוסמת וסלק (בקטגוריה המלוחה) ואת המונבטים מכוסמת, תפוח ותמר (בקטגוריית המתוקים). בפעם הראשונה שטעמתי הטעם היה לי קצת מוזר, אבל כבר בביס השני התרגלתי (על המלוח מרחתי גבינה טבעונית ועל המתוק ריבה).

ואולי הכי חשוב לציין – הם משביעים מאוד מאוד מאוד ובאמת אין את תחושת הנפיחות שמתלווה בד"כ לאכילת סנדוויץ'.

מחיר: כ-28 ₪ לאריזה המכילה 4 יחידות (כ- 300 גרם). להשיג בבתי טבע, בחנויות מובחרות, או במשלוח בשיווק ישיר (בטל' 04-6904704).

פתי בר עם 50% דגנים מלאים של 'אסם'

279578

הפתי בר האהובים והמוכרים עברו שינוי ועכשיו אפשר למצוא, באותה אריזה ובאותו מחיר, פתי בר המכילים 50% דגנים מלאים. כמעט ואין הבדל בטעם – אפילו עומר שלי לא שם לב להבדל.

פריכיות דקות של 'פיטנס'

Untitled-1

באופן כללי אני לא אוהבת פריכיות ומעדיפה סנדוויץ' מלחם אמיתי (בריא כמובן). אבל לפעמים דווקא כיף לאכול פריכית קריספית. הפריכיות האלו טעימות מאוד. יש אותן עם 3 דגנים או עם 3 דגנים וקינואה, כך שהן גם בריאות. הדקות שלהן משחקת כאן לטובתן, כי הן לא מציקות, פחות מתפוררות וממש מרגישות כמו ביסקוויט, רק בריאות ומכילות רק 15 קלוריות.

חטיפי דגנים של 'פיטנס'

IMG_4027

גם בנושא חטיפי הבריאות דעתי חלוקה ובאופן כללי אני מעדיפה עוגיות ביתיות או שוקולד. אבל כשאין זמן, או בימים ארוכים מחוץ לבית – אני אוהבת שיש איתי חטיף דגנים כזה שאפשר לשלוף ולהינות.

שני הטעמים החדשים בסדרה – פירות יער ומשמש-אפרסק הם בדיוק ברמת המתיקות שאני אוהבת (שזה אומר לא מתוק מידי), מכילים דגנים מלאים, שיבולת שועל מלאה וויטמינים מקבוצה B ויש בכל חטיף 93 קלוריות.

ממתיק טבעי – Better Stevia

NOW-06939-1

הממתיקים המופקים מצמח הסטיביה לא חדשים. אני אמנם לא שותה עם סוכר/ ממתיקים כלל, אבל ש' חברתי שותה את הקפה שלה רק עם ממתיקים. עד עכשיו היא השתמשה בסוכרזית ואמרה שלכל השאר יש טעם לוואי בולט יותר. נתתי לה לנסות את הממתיק הזה שמיוצר בתהליך פטנטי שאמור למזער כמעט לחלוטין את טעם הלוואי, והיא אכן ציינה שהוא טעים ואין כמעט טעם לוואי. בגלל שהוא גם טבעי הצלחתי להעביר אותה להשתמש בו – ייהה!

 

 

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s